maanantai 7. helmikuuta 2011

Diamonds Are a Girl's Best Friend

Viime viikonloppuna vierailimme sulhon ja ihanien kaasojen kanssa Tampereen häämessuilla. Pikkuisen oli laihahko tulos, en tosin oikeastaan edes tiedä mitä odotin messuilta saavani. Jotain ideaa toki tuli kutsuihin ja kaasojen kanssa oli kiva höpöttää ja naureskella häähömppää :) Minulla on ihanat ja innokkaat kaasot!

Ehkä eniten messuilta jäi mieleen kummittelemaan ajatus vihkisormuksesta ja sen hankinnasta. Muutama messuilta saatu aika pian umpeutuva hyvä alennus olisi takataskussa, jonka kyllä haluaisin käyttää, jos vaan oikea rinkula nyt pian löytyisi. Olen sormuksen kanssa ollut samoissa ongelmissa kuin puvun kanssa. Mikään ei ole oikeastaan tuntunut siltä oikealta, ainoastaan ihan kivalta. Ja ihan kivaa sormusta en halua katsella seuraavaa 50 vuotta. Siinä pitää olla se jokin.

Kihlasormus oli nopea ostos, jota ei kauaa mietitty. Se on valkokultainen kaunotar, 0,02 ct kivellä ja uralla. Tällainen:
Kihlasormus

Olen selannut toooodella paljon sormuksia läpi ja jonkinlainen samankaltaisuus alkaa ehkä erottumaan niistä sormuksista, joita pidän kauniina ja varteenotettavina vaihtoehtoina omaksi vihkiksi. Luonnollisesti valkokultainen, ehkäpä useampi (erikokoinen) timantti tai rivisormus tai vain yksi isompi timantti, mutta erikoisemmalla rungolla tai entä jos joku kivistä olisikin musta..... en minä tiedä!

Tässä muutama kuva potentiaalisista sormuksista, joissa on jotain mieleenpainuvaa ja kaunista.

Korus Design - Ukko ja akka. Mikä idea! Kaunis, siro ihanuus, jonka idea on oikeasti ihan mielettömän ihana ja hauska :)
Korus Design - Viivat. I-h-a-n-a! Ehkä liian pienet kivet minun makuun..
Kiva idea - ei pelkkä normi rivisormus. Mietityttää sormuksen leveys ja tuo ura. Onko uria liikaa, kun kihlastakin löytyy?
Timantit ovat Otavan muodossa. Se ei ole minulle se juttu. Sormuksessa miellyttää erikokoiset timantit kivasti aseteltuna. Onko tämäkin liian leveä?
Alempi sormus ilman uraa. Punaiset kivet joko kirkkaita tai ehkäpä mustia? Tässä miellyttää sama kuin edellisessä, erikokoisia timantteja ei-rivissä.
Löwenmark - Elina. Ehkäpä tämänhetkinen suosikkini. Isoin kivi tosin olisi minun sormuksessani kirkas tai musta. Löwenmarkin mallistosta tosin kelpuuttaisin melkein minkä sormuksen vain. Tosi kauniita!

5 kommenttia:

  1. Mä olin aivan rakastunut Elinaan ja menimmekin ostamaan sitä viime kesänä Löwenmarkin liikkeestä Lahdesta. En ollut sovittanur sormusta aiemmin, vaikka olin ihaillut sitä muun muassa messuilla. Kävikin niin, ettei sormus vastannut yhtään odotuksia ja mukaan lähti aivan toinen ihanuus. Elinan isompi kivi ei ole mikään valtaisan kokoinen ja itse en vaan lopulta tykännyt mallista yhtään...Näinkin voi käydä!:)

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentista! :)
    Juu, eihän sitä koskaan tiedä miltä ne kaunottaret omassa nakkisormessa näyttää. En ole tosiaan vielä kokeillut yhtään sormuksia sormeeni, haaveillut vain näin etänä. Toivottavasti joku ihanuus löytyy!

    VastaaPoista
  3. Kurkkasin tänne ensimmäistä kertaa :) meillä on melkein samanlaiset kihlat, mutta minulla ei ole tuota uraa. Se on ilmeisesti Aurian sormus? Taitaa mulla olla vähän pyöreämpi runkokin kyllä. Kauniita sormuksia olet katsellut, mutta tuo Löwenmarkin sormus on mielestäni ihanin :) Vihkiksi minulle on tulossa Löwenmarkilta Anni, tosin hieman muokattuna. Se on Löwenmarkin kuvassa ihan eri näköinen kuin luonnossa ja olen hullaantunut siihen täysin :D Täytyypä lueskella suunnitelmiasi enemmän :)

    VastaaPoista
  4. Tervetuloa lueskelemaan, Mocca ! :)
    Tuo minun kihla on Saint Mauricen Light -mallistoa, Timanttisten kautta tilattu Saksasta.
    Juuri tajusin, että Saint Mauricehan on täynnä ihania sormuksia, joten pitääpä selata sivuja, josko sieltä löytyisi joku helmi vihkiksi :)
    http://saintmaurice.de/catalog/index.php

    VastaaPoista
  5. Kurkkasin noita sormuksia ja hienoja löytyi :) on kyllä uskomattoman samanlaisia kuin Aurian sormukset. Ja nekin tehdään Saksassa :P

    VastaaPoista