perjantai 18. helmikuuta 2011

MINÄ MENEN NAIMISIIIIIIIN!!!



Miks naimisiin menemistään pitäisi salailla? Törmään vähän väliä morsiamiin, jotka ovat iki-innoissaan omista häistään (luonnollisesti) ja sormet syyhyten tekevät suunnitelmia. Samalla he kuitenkin haluavat tehdä tämän kaiken salaa. Höh. Naimisiin meneminen on niin ihana ja iso asia, että miksi sitä pitää piilotella? Tai niin, että morsian haluaisi kuuluttaa asiasta kaikille, mutta sulhanen on toivonut, että ei vielä kerrottaisi. Täh?

Minä olen aikojen alusta kovaan ääneen puhunut kavereille siitä, että voi kun tuo mies minua kosisi ja haluaisin niin kovasti naimisiin. Ehdin haaveilla ja puhua siitä niin monta vuotta, että kun kosinta sitten viimein tapahtui, kaikki olivat superonnellisia minun puolestani. Sain vilpittömiä "ihanaa, vihdoinkin" kommentteja ja se tuntui hyvälle. Oli ihanaa huomata, miten niin monet ihmiset olivat onnellisia minun ja meidän puolestamme.

Hääpäivän selvittyä olen edelleen rohkeasti ja onnellisena kertonut mitä on ollut kerrottavaa. En kerro minkävärisiä kukkia meinaan kimppuuni, enkä sitä, millaisesta puvusta haaveilen tai mitä puvun alle meinaan laittaa, mutta perusasioista kyllä kerron mielelläni. Luonnollisesti en myöskään illanvietoissa puhu suu vaahdossa hääsuunnitelmista, vaan kerron jos niistä kysytään. Minusta on jopa ihanaa, että kerrankin minulla on jotain järkevää vastattavaa, kun tapaan tuttuja, joita en hetkeen ole nähnyt. "Mitä kuuluu?" "Kiitos, oikein hyvää, suunnittelen häitä :)", mieluummin niin, kuin "eipä ihmeitä". Ja eikö se ole ihan luonnollinen tarve rakastuneena huutaa koko maailmalle, olevansa onnellinen ja menevänsä naimisiin? :)

Minä ihan aidosti kysyn, että miksi salailu? :)

3 kommenttia:

  1. Olen samaa mieltä, että miksi ihmeessä salailemaan. Ehkä vähän hölmö ajatus, mutta voi olla että jos liikaa hehkuttaa onneaan, voi käydä huonosti. Että olisi joku taikausko. Tähän taikauskoon en kyllä itse suostu uskomaan. Minä menen naimisiin ja se on nyt juuri maailman ihanin asia! :D

    VastaaPoista
  2. Minun kantani on, että kyllä silloin pitää hehkuttaa kun on hehkutettavaa! :) Ei tässä elämässä nimittäin liikaa isoja, ihania asioita ole.

    VastaaPoista
  3. Tuo on kyllä totta, joillakin ihmisillä se voi johtua tietysti vaatimattomuudestakin. Mutta häät on yksi elämän ihanimmista ja onnellisimmista hetkistä. Miten maaninen lie ollut ihminen joka on keksinyt sananlaskun: "kel onni on, se onnnen kätkeköön" . Elämästä pitää ottaa kaikki irti :)

    VastaaPoista